Ovenstående oversigtskort er gengivet efter tilladelse fra Hjejleselskabet  se mere

SILKEBORGSØERNE I SEPTEMBER

Silkeborg Roklub, inviterer hermed til rotur på Gudenåen og Silkeborgsøerne. Vejret bestemmer hvilke ruter vi ror. Vi starter ud i Silkeborg Roklubs klubhus, Åhavevej 1B, 8600 Silkeborg kl. 8 og kl. 9 med morgenkaffe og rundstykker, derefter ror vi ud og finder et hyggeligt sted hvor vi spiser vores medbragte madpakker - husk også drikkevarer.

Alt efter hvilke ro-ruter der vælges, er alle hjemme mellem klokken 13 – 18.

Strækningen fra Silkeborg til Ry er et af Danmarks smukkeste rofarvande.

Undervejs passerer vi bl.a.

•  Paradisøerne og Brillerne/Aunsø, som mange mener er det mest idylliske, Silkeborgsøerne kan tilbyde.
  • De små Fisk, en populær raste teltplads, med bålplads og badebro.
  • Slåensø, Danmarks reneste sø, som ligger bagved Skyttehusets Camping ved Svejbæk.
  • Himmelbjerget, hvor der er kiosk og view ud over Julsø og Møgelø.

Flere steder er der mulighed for at gå i land, strække benene og evt. toiletbesøg.

Uden overdrivelse er det en tur i unikke rammer – bakker med bøgeskove og et rigt fugleliv. Hvis vi er heldige, blikstille søer, hvor vi kan opleve blandt andet hejrer, ænder, blishøns, lappedykkere, svaner og ved bredden, isfugle og den gule vipstjert.

Som roere er vi underlagt vejret, men indtil videre har vi følgende forslag til ruter:

• Paradiset 16 km (denne strækning er den roligste, da man ligger i læ af skoven)
  • Himmelbjerget 23 km
  • Ry 35 km

Hvis I synes, de nævnte ture er for korte eller I har andre ønsker, så ring/mail og så laver vi sammen en tur, der passer til jer.

Klokken 13 - 20 er klubbens grill tændt og der er mulighed for køb af pølser samt kolde og varme drikkevarer.

Tilmeldingsskema kan hentes via link herunder – sendes til Hanne Nilia på mail: hannenilia@gmail.com

Sidste tilmeldingsfrist er

Deltagergebyr: ,- per person eller ,- pr. person, hvis man medbringer egen båd

Vi håber at se rigtig mange af jer til en rotur.

Mange hilsener Silkeborg Roklub