Ungdomsroning i Silkeborg Roklub

Har du lyst til at dyrke en sport, som både giver god motion og muligheder for et godt kammeratskab?

• Du kan blive ungdomsroer, hvis du er mellem 10 og 18 år.
  • Roning er en sport for både drenge og piger.

Hvordan bliver man medlem?

Du starter på roklubbens roskole, hvor du lærer det mest grundlæggende om roning. Klubbens instruktører og ungdomsledere vil tage godt imod dig og du kommer til at ro med andre, som passer til din alder.

Vi stiller kun et krav til dig - at du kan svømme mindst 300 m

Hvornår er klubben åben?

Vi ror fra Åhavevej 1B Silkeborg Roklub, tirsdage og torsdage fra kl. 17.00-19.00.
Du kan naturligvis få lov at prøve op til tre gange, inden du melder dig ind i klubben.

Er det en konkurrencesport?

Roning er både en konkurrence- og motionsidræt - og alt det, der ligger midt imellem. Hvis du har lyst, så har du mulighed for at deltage i stævner året rundt.

Vi tager afsted flere gange om året, ud til de danske ro-stævner.

Er der andre aktiviteter?

Roning er selvfølgelig det vigtigste i en roklub. Men klubben fungerer ikke, hvis der ikke er et godt kammeratskab. Derfor bliver der også lagt vægt på aktiviteter med mulighed for bare at hygge og ha' det sjovt. Blandt disse aktiviteter kan nævnes videomarathon og træningsweekender, hvor andre fysiske aktiviteter end roning er på programmet.

I vinterhalvåret foregår den fysiske træning indendørs. Der trænes med romaskiner suppleret med svømning.

Sikkerhed: Husk - Tilmelding for tilsendelse af sikkerhedsinstruks, der skal udfyldes inden første prøvetur.

Nærmere information:  Henvend dig til vores ungdomstræner Carl.

Og HUSK! - Ro-motion er go' motion :-)
Vi glæder os til at se dig!