Standeren er taget ned for denne sæson

2. november 2017 12:49 , af Helle Poulsen

2016/17 sæsonen er vel overstået og blev fejret i lørdags, hvor et stort fremmøde i Roklubben var med til at overvære standerstrygningen. Formand Lene Søby berettede kort den forgående sæsonen, heriblandt overdragelsen af Søsportens Hus. Uroerne, der har klaret sig rigtig flot i denne sæson. De i gangværende aktiviteter med nogle skoler i Silkeborg Kommune for at få ergometertræning som en del af idrætsundervisningen. Masser af lang- og udenlandsture. Regatta og Jazzfestival. Silkeborg Søerne i september samt fredags morgenroningen, der er blevet et fast ro-tidspunkt for Senior+’erne (tirsdagsroerne) i denne sæson. Så vi har haft et rigtig godt år med masser af aktiviteter både på vandet og på land.

Under den efterfølgende kaffe blev både km nåle, sølv- og guldåre samt pokalerne overrakt. Det samlede antal km for denne sæson endte med hele 73.240 km, hvilket er virkelig flot. De sidste to år, må vi sige, har været yderst aktive på vandet, så det er vist på sin plads at sige – at der er gået sport i den og der er ikke meget ro på.

Der skal også lyde en stor tak til alle jer frivillige, der stiller op til alle vores arrangementer og giver en hjælpende hånd med. Det betyder rigtig meget for os som forening, da vi derved kan tjene og sparre flere penge op til vedligehold, renoveringer og investeringer til gavn for os alle. Så meld jer gerne, når det bliver slået op på rokortet i den kommende sæson.

Vi ser frem mod en ny sæson med endnu flere fantastiske oplevelser, sved på panden, i skøn natur, ind- og udlandsture og masser af godt sammenhold.

Mange gange tillykke til alle dem, der modtog nåle, åre og pokaler. Der er blevet lagt rigtig mange timer og kræfter i for at nå så mange km!

(Se yderligere billeder nedenfor)

Nåle og pokaler

Langturs pokal

Senior+ (tirsdagsroerne)

Ulrik Jensen

Pokal for en særlig indsats i klubben

Morten Hæk for sit engagement og indsats ifbm. at få skoler til at have ergometertræning som en del af idrætsundervisningen.